ساعات کاری: شنبه تا پنج شنبه 8:00 - 20:00
  • تماس

    09100330230

  • ارسال ایمیل

    karshenascar@gmail.com

 کارشناسی خودرو منطقه دو

کارشناسی خودرو منطقه دو

کارشناس کار با چندین سال سابقه کاری توانسته خدمات خود را در انواع اپشن های خودرو -کارشناسی انواع  خودرو در محل غرب تهران – کارشناس خودرو سیار-کارشناس سیار خودرو -کارشناسی خودروی صفر کیلومتر-تشخیص رنگ خودرو سیار در محل – اعزام کارشناس در محل در 20 دقیقه – کارشناسی -خودرو در محل و مشاوره قیمت -کارشناسی فنی خودرو شبانه روزی- کارشناسی خودرو ارزان -اعزام کارشناس در محل در 20 دقیقه -کارشناسی خودرو منطقه دو –کارشناسی خودرو غرب تهران – – – کارشناسی خودرو پونک –  کارشناسی خودرو منطقه یک -کارشناسی خودرو منطقه1 -کارشناسی خودرو منطقه 22 -کارشناسی خودرو منطقه 2-کارشناسی خودرو منطقه ۲ – کارشناسی صفر تا صد خودرو – کارشناسی خودرو شرق تهران شبانه روزی -کارشناسی خودرو ستاری -کارشناسی خودرو صفر کیلومتر در محل -کارشناسی خودرو صفر-کارشناسی خودرو کاشانی -آپشنهای خودروکارشناسی خودرو شرق تهران – و….درکمترین زمان و به بهترین نحو با پرسنلی با تجربه انجام دهد.

برای مشاوره و تماس با کارشناس کار با شماره 09100330230 تماس بگیرید.

کارشناسی خودرو منطقه دو

عواقب رانندگی بدون گواهینامه و حکم ان در تصادف

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که کسانی که بدون گواهینامه از وسائط نقلیه استفاده می‌کنند چه عواقبی دارد.
خیلی‌ها بر این باورند که استفاده از موتور سیکلت بدون گواهینامه شامل مجازات کمتری می‌باشد، که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

رانندگی بدون گواهینامه چه عواقبی دارد.
۱. رانندگی بدون گواهینامه از نظر مجازات اسلامی:

هر شخصی بدون داشتن گواهینامه نسبت به رانندگی یا استفاده از وساط نقلیه موتوری توسط قانون رویت شود،می‌تواند محکوم شود به حبس تعزیری دو ماه و یا پرداخت جزای نقدی تا یک میلیون تومان و یا هر دو مورد،که معمولاً برای بار اول حبس تعزیری به جزای نقدی تبدیل می‌گردد. که در صورت تکرار مجدد آن صدور حکم به دو تا ۶ ماه حبس تبدیل می‌گردد.

۲. رانندگی بدون گواهینامه از نظر تخلفات راهنمایی و رانندگی:

در صورت رویت متخلف بدون گواهینامه توقیف وسیله نقلیه و معرفی آن به مراجع قضایی است.
مجازات رانندگی بدون گواهینامه زیر ۱۸ سال
بازه سنی در این مجازات تاثیرگذار است که قانونگذار آن را به سه گروه سنی تقسیم کرده.
۱۵تا۱۸سال: جریمه نقدی ۱۰۰ هزار تومانی
۹تا۱۵سال: تحویل متخدی به والدین یا سرپرست و تذکر به آن و تعهد کتبی.
زیر ۹سال : برای این طفلان مجازاتی در نظر گرفته نشده

کارشناسی خودرو منطقه دو

 

تصادف و نداشتن گواهینامه

در صورتی که فرد بدون گواهینامه دچار سانحه و تصادف شود از منظر قانونی هم جنبه خصوصی و هم جنبه عمومی دارد،یعنی حتی در صورت رضایت شاکی یا زیان دیده دادگاه می‌تواند از نظر جنبه عمومی جزایی را برای افراد بدون گواهینامه در نظر بگیرد.
۱. در صورتی که فرد بدون گواهینامه تصادف کند و تصادف منجر به جرح شود (کسی اسیب بدنی ببیند ) فرد متخاطی هم جریمه رانندگی بدون گواهینامه را پرداخت می‌کند و هم دیه نقدی متناسب با اعضای آسیب دیده شاکی شامل حال او می‌شود.
۲. دادگاه محترم میتواند تا دو سوم حداکثر مجازات تعیین شده برای رانندگی بدون گواهینامه را صادر کند.
۳. حکم عمومی جرم میتواند ممنوعیت استفاده از وسائط نقلیه موتوری به مدت ۵ سال باشد.
۴. در صورتی که متخاطی مقصر نباشد باز هم جریمه یک میلیون تومانی و حبس دو ماهه و توقیف خودرو شامل حال او می‌شود.
۵. و جالب است بدانید در صورتی که گواهینامه راننده متناسب با خودرو نباشد و تصادف کند دادگاه همان حکم راننده بدون گواهینامه را برای او صادر می‌کند.
۶.مهم: در صورت تصادف و منجر شدن به فوت قتل غیر عمد یا شبه عمد محسوب می‌شود، که متخاطی را ملزم به پرداخت دیه کامل انسان که در زمان تهیه این مقاله به مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان در روزهای عادی و به مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان در ماه‌های حرام تعلق می‌گیرد.

برای مشاوره و تماس با کارشناس کار با شماره 09100330230 تماس بگیرید.

کارشناسی خودرو منطقه دو

پرداخت خسارت بیمه به رانندگان بدون گواهینامه

حتماً برای شما سوال شده که در صورت رانندگی و تصادف برای افراد بدون گواهینامه بیمه چگونه عمل می‌کند، در هر حالتی بیمه ملزم به پرداخت خسارت جانی و یا مالی راننده بدون گواهینامه است البته در صورتی که بیمه داشته باشد، تفاوت آن در این است که بعد از پرداخت خسارت، بیمه می‌تواند از طریق قانونی خسارت پرداخت شده را از متخاطی به صورت اقساطی بازپس گیرد.

حکم تصادف با گواهینامه تاریخ گذشته

هیچ کدام از موارد فوق به شخصی که تاریخ گواهینامه‌اش گذشته مربوط نمی‌شود و تنها با پرداخت جریمه عدم تمدید گواهینامه و تمدید گواهینامه می‌تواند مراحل قانونی تصادف را طی کند.

کلام آخر
شرکت کارشناس کار پس از سال‌ها تجربه مخصوصاً در خسارت‌ها و همینطور افت قیمت خودرو بسیار از این پرونده‌ها داشته. و امیدوارم هیچ کدام از شما که این مقاله را می‌خوانید بدون گواهینامه از وسائط نقلیه استفاده نکنید.

برای مشاوره و تماس با کارشناس کار با شماره 09100330230 تماس بگیرید.

کارشناسی خودرو منطقه 2

کارشناسی خودرو منطقه دو

کارشناسی خودرو شهرک غرب

کارشناسی خودرو سعادت اباد

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست سریع کارشناس