کارشناسی خودرو

با توجه با افزایش روز افزون قیمت خودرو کارشناسی تمامی ایتم های خودرو از واجبات قبل از خرید خودرو میباشد

شاید شما هم تجربه خرید خودرو تصادفی به جای خودروی سالم را داشته باشید که مستلزم ضرر های بسیار سنگین و هنگفتی میشود تلاش ما کارشناسان جلو گیری از ضرر مشتریان در خرید خودرو میباشد ما با بررسی دقیق و 0 تا 100 خودرو مورد نظر شما شمارا را در خریدی مطمین یاری میکنیم .

کارشناسی خودرو در محل همیشه یکی از کار های مهم در زمان خرید خودرو است. کارشناسان خودرو در محل در کمتر از 30 دقیقه در محل شما حاضر شده و به بررسی تخصصی ماشین در محل شما میپردازند.

مهم نیست ساعت چند است یا شما کجای تهران هستید. ما هفت روز هفته در همه ی نقاط تهران آماده خدمت به شما عزیزان هستیم. کارشناسی فنی خودرو در محل و یا کارشناسی رنگ ماشین در محل باشد یا تست موتور خودرو و یا کارشناسی قیمت خودرو دست دوم و یا … فاصله ما با شما تنها 30 دقیقه است.

خواهش ما از شما این است قبل از هر گونه معامله و قرارداد با فروشنده حتما با کارشناسان با تجربه مشورت کرده و از خرید خود مطمین شوید و با دریافت برگه کارشناسی ضمانت خرید خود را دریافت کنید .

چرا قبل از خرید خودرو نیاز به کارشناسی هست؟

اتومبیل در ایران یه کالای سرمایه ای و نه مصرفی محسوب می شود و یک خرید نامناسب بدون استفاده از کمک کارشناس باتجربه می تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. بازار پر است ازماشینهای به ظاهر تمیز اما با ایرادات فنی و بدنه بسیار که فقط یک کارشناس خبره با استفاده از تجهیزات تست خودرو و نه توسط یک فرد عادی قابل تشخیص هستند. تشخیص سلامت بدنه اتومبیل  ضربه های وارده به شاسی، سلامت سیستم های فنی، دو تکه بودن خودرو، و دهها مورد دیگر درباره سلامت اتومبیل تنها توسط یک کارشناس خبره که از تجهیزات تست به روز استفاده می کند قابل تشخیص می باشد.

برای مشاوره و تماس با کارشناس کار با شماره 09100330230 تماس بگیرید.

کارشناس کار چه خدماتی به ما ارائه میدهد؟

ما با برسی کامل (۰ تا ۱۰۰)، که شامل کارشناسی رنگ، بدنه، فنی، آپشن ها و تست رانندگی می باشد. کارشناسی دقیقی را برای شما انجام می دهند و برگه و گزارش رسمی با ضمانت و بیمه خسارت به شما تحویل می دهند.

بخش های مختلف کار ما

برای کارشناسی  باید بخش‌های زیادی را درنظر داشت که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کارشناسی بدنه

یکی از حیاتی‌ترین بخش‌هایی که کارشناس خودرو توجه زیادی به آن  دارد، بدنه اتومبیل  است. در این نوع بررسی، هرگونه تغییر نظیر:

زنگ زدگی
دفرمه شدن
خوردگی
رنگ شدگی و…

مشخص شده و نقش بسزایی را در تعیین قیمت خودرو ایفا خواهد کرد.

در حقیقت اگر خودرویی حین تصادف، دچار تغییر شکل شده یا بدنه‌ی آن آسیب دیده باشد، آن ایمنی و استحکام اولیه را نداشته و نمی‌توان آن را خودروی خوبی برای خرید درنظر گرفت. تنها در صورتی می‌توان از این عیوب چشم‌پوشی کرد که قسمت‌های آسیب دیده به طورکامل تعویض گردند.

بدنه اتومبیل شامل سه بخش می‌شود:

  • بررسی شاسی و ستون‌ها
  • رنگ شدگی بدنه
  • بررسی تعویض قطعات بدنه
  • کارشناسی خودرو
  • کارشناسی خودرو صفر کیلومتر
    با توجه به مطالب فوق نباید از اهمیت کارشناسی خودرو صفر غافل شوید زیرا ممکن است خودروی صفر در هنگام جابجایی از کارخانه به پارکینگ‌ها،و از پارکینگ‌ها به نمایندگی خودرو،و جابجایی بین نمایندگی‌ها آسیب ببیند و مجبور شوند قطعه را رنگ آمیزی و یا با قطعه استوک تعویض نمایند.
    حال برای شما روش‌هایی برای تشخیص رنگ شدگی را بازگو می‌کنیم البته باید توجه داشته باشید با نظر داشتن به روش‌های پایین حتماً از کارشناس خودرو استفاده نمایید چون روز به روز تکنولوژی رنگ آمیزی هم پیشرفت می‌کند و نیاز است از افرادی با تجربه با دستگاه‌های پیشرفته استفاده شود.
    تشخیص رنگ خودرو به صورت چشمی
    یکی از ابتدایی‌ترین راه‌های تشخیص رنگ شدگی با استفاده از چشم است. در این روش با دقت به قطعه‌های خودرو نگاه می‌کنید،درست است که این خیلی دقیق نیست مخصوصاً برای عزیزانی که با این امر آشنایی ندارند ولی با نگاه کردن به مرور زمان متوجه نقصان رنگ می‌شوید.
    1. تفاوت رنگ بین قطعه ها
    با دقت زیادی قطعه‌ای مانند گلگیر را با درب خودرو مقایسه کنید و همینطور درب خودرو را با درب بعدی و آن درب را با گلگیر عقب و به همین ترتیب تمام قطعه‌ها را با هم مقایسه کنید،دلیل این کار این است که در بسیاری از رنگ شدگی‌ها به دلیل کیفیت بالای رنگ کارخانه احتمال وجود ضعف در قطعه رنگ شده و یا دو رنگی بودن آن است.
    2. عکس گرفتن از قطعات بدنه.
    در بعضی از مواقع این روش می‌تواند به شما کمک کند به این صورت که از خودرو کمی فاصله گرفته و عکسی از چند قطعه خودرو بگیرید و عکس گرفته شده را به دقت بازبینی کنید احتمال وجود تفاوت رنگ در قطعه رنگ شده و قطعه فابریک زیاد است.
    3. پاشش رنگ در قسمت‌هایی که نباید باشد
    در بسیاری از رنگ شدگی‌ها به دلیل سهل انگاری نقاش احتمال پاشش رنگ در قسمت‌هایی که نباید رنگ بشود مانند روی پیچ‌ها ،لای درها، روی آسترهای داخلی،روی لاستیک‌ها وغیره …وجود دارد ،که با کمی دقت می توان این نقصان‌ها را دید.
    4. تشخیص رنگ با استفاده از مگنت آهنربا
    یکی از راه‌های ساده کم هزینه استفاده از مگنت‌های آهنربا برای تشخیص رنگ شدگی است. روی این دستگاه مندرج است به شما می‌تواند کمک کند که قطعه رنگ شده را از قطعه رنگ نشده تشخیص دهید. لازم به ذکر است در بیشتر مواقع از این دستگاه برای قطعه‌هایی که بتونه شده است استفاده می‌شود و قطعه‌هایی که آبرنگ است و بتونه نداره احتمال اشتباه زیاد می‌شود.
    5. تشخیص رنگ شدگی از طریق دستگاه دیجیتال
    دستگاه دیجیتال از دستگاه مگنتی بسیار دقیق‌تر است ولی به دلیل گران قیمت بودن آن همه نمی‌توانند برای این دستگاه هزینه کنند. عملکرد این دستگاه به این گونه است که وقتی روی قطعه گذاشته می‌شود از خود یک پالس به بدنه آهنی خودرو ساطع می‌کند و مجدد پالس ساطع شده به دستگاه برمی‌گردد و ضخامت قطعه را تشخیص می‌دهد که در صورت رنگ شدگی و یا بتونه اعداد بالاتری نسبت به قطعه فابریک نشان می‌دهد. و در زمانی که اعداد از قطعه فاقد رنگ شدگی پایین‌تر باشد احتمال تعویض بودن آن قطعه زیاد است.
  • کارشناسی خودرو خود را به چه کسی بسپاریم؟

  • از آنجایی که فرد عادی  بیشتر ایرادات خودرو را نمی‌تواند تشخیص دهد، بهتر است برای بررسی هرچه بهتر از کارشناس کمک گرفت. این متخصص با دانش کافی و علم در این زمینه می‌تواند خرید اتومبیل بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد.در ادامه بیشتر با این موضوع آشنا خواهید شد.
  • کارشناسی خودرو

یکی از مواردی که توسط کارشناسان باید مورد بررسی قرار بگیرد مقایسه مصرف سوخت گیربکس اتوماتیک و دستی:

اتومبیلهای دنده اتوماتیك بسته به نوع خودرو، بین ۵/۰ تا ۱۶ درصد بیشتر از خودروهای دنده د ستی سوخت مصرف می كنند.
به گزارش قلم سبز ایران، بررسی های سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در بخش فناوری ناوگان نشان می دهد، مصرف سوخت خودروهایی با گیربكس دنده ای كمتر از خودروهای گیربكس اتوماتیك است.

براساس این گزارش، حدود ۵ تا ۶ درصد از انرژی شیمیایی بنزین در موتور خودروها، توسط سیستم انتقال نیرو اتلاف می شود این درحالیست كه بهبود انتقال قدرت با كاهش دور موتور و افزایش گشتاور امكانپذیر است.
براساس این گزارش، ایجاد دنده های بیشتر و كاهش نسبت دنده ها در جعبه دنده های دستی و استفاده از جعبه دنده دستی به جای اتوماتیك، مصرف سوخت خودرو را كاهش می دهد.

بنابراین در خودروهای دنده دستی داشتن شش دنده نسبت به پنج دنده سوخت كمتری مصرف می كند.
فناوری بهبود اقتصاد مصرف سوخت در یک وسیله نقلیه به دو بخش تقسیم می شود.یکی بهبود راندمان موتور با افزایش جذب انرژی شیمیایی درون سوخت و تبدیل آن به کار مفید و دیگری کاهش توان مصرفی در مقابل بارهای اضافی مانند مقاومت هوا، اصطکاک و تجهیزات جانبی. حدود 5 تا 6 درصد از انرژی شیمیایی بنزین در موتورهای درون سوز ، در سیستم انتقال نیرو به هدر می رود. از این رو یکی از مهمترین عوامل افزایش راندمان مکانیکی خودرو و کاهش مصرف سوخت ، بهبود انتقال قدرت با کاهش دور موتور و افزایش گشتاور است.
ساده ترین راه برای رسیدن به این هدف ، ایجاد دنده های بیشتر و کاهش نسبت دنده ها در جعبه دنده های دستی و استفاده از مبدل گشتاور قفل شونده در جعبه دنده های اتوماتیک است.
هر چه تعداد دنده ها بیشتر و نسبت آنها به یکدیگر نزدیک تر باشد، مصرف سوخت خودرو نیز کاهش می یابد. بنابراین ، در سیستم های انتقال قدرت دستی ، داشتن 6 دنده نسبت به 5 دنده ارجحیت دارد.
در سیستم اتوماتیک نیز جعبه دنده های 5 دنده نسبت به انواع 4 و 3 دنده آن از نظر مصرف سوخت برتری دارند. از سوی دیگر، در صورت استفاده از دنده (CVT سیستم انتقال قدرت غیرپیوسته) به جای دنده اتوماتیک مصرف سوخت بین 7 تا 19 درصد کاهش می یابد و با استفاده از گیربکس 5 دنده دستی به جای 4 دنده اتوماتیک مصرفسوخت 7 تا 22 درصد کاهش می یابد و حتی با استفاده از گیربکس 5دنده دستی به جای 5 دنده اتوماتیک مصرف سوخت 0.5 تا 16 درصد کاهش می یابد. به طور کلی کمترین مصرف سوخت مربوط به خودروهای 6دنده دستی است.

نتیجه‌گیری
حتماً از کارشناس‌های خبره برای کارشناسی خودرویی که می‌خواهید بخرید استفاده کنید زیرا اگر شما تمام دستگاه‌های کارشناسی را هم داشته باشید نیاز به تجربه دارید. ما می‌توانیم تجربه چند ساله خود را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و از سرمایه شما محافظت کنیم کارشناس کار امین شما .

برای مشاوره و تماس با کارشناس کار با شماره 09100330230 تماس بگیرید.