ساعات کاری: شنبه تا پنج شنبه 8:00 - 20:00
  • تماس

    09100330230

  • ارسال ایمیل

    karshenascar@gmail.com

کارشناسی خودرو در محل شمال تهران

کارشناس کار با چندین سال سابقه کاری توانسته خدمات خود را – کارشناسی خودرو در محل شمال تهران – درکارشناس خودرو در محل غرب تهران – کارشناس خودرو سیار-کارشناس سیار خودرو -تشخیص رنگ خودرو سیار در محل – کارشناس خودرو – کارشناسی خودرو درمحل پونک – اعزام کارشناس در محل در 20 دقیقه – کارشناسی -خودرو در محل و مشاوره قیمت -کارشناسی خودرو ارزان -اعزام کارشناس در محل در 20 دقیقه — کارشناسی خودرو غرب تهران – – کارشناسی خودرو شهرزیبا – کارشناسی خودرو پونک –  کارشناسی خودرو منطقه 22 –  – کارشناسی خودرو صادقیه -کارشناسی خودرو در محل تهرانپارس  – کارشناسی صفر تا صد خودرو – کارشناسی خودرو ستاری – کارشناسی خودرو کاشانی – کارشناسی خودرو شرق تهران – و….درکمترین زمان و به بهترین نحو با پرسنلی با تجربه انجام دهد.

برای مشاوره و تماس با کارشناس کار با شماره 09100330230 تماس بگیرید.

کارشناسی خودرو در محل شمال تهران 

کارشناس کار با سالها تجربه و با هزاران کارشناسی موفق توانسته خدمات شایانی به درخواست کنندگان کارشناسی خودرو و مشتریان خود ارائه دهد. لازم به ذکر است یکی از مهمترین قسمتهای خودرو گیربکس های اتومات هستند که در این مقاله می خواهیم شمارا با این گیربکس ها بیشتر آشنا کنیم و انواع آن را به شما شرح دهیم. ما با کارشناسی خودرو در محل شمال تهران شما عزیزان را در این امر یاری میکنیم

انواع گیربکس های اتوماتیک

در تمامی خودروها برای انتقال توان مکانیکی و سرعت دورانی موتور که به چرخ ها می رسد از گیربکس استفاده می شود. گیربکس ها به دو دسته اصلی دستی و اتوماتیک تقسیم میشند . که در این مقاله می خواهیم با گیربکس اتومات و انواع آن شما را آشنا کنیم.
از دلایل به وجود آمدن گیربکس اتومات میتوان کم شدن وظایف راننده و همینطور درخواست روز افزون مشتریان و مصرف کنندگان نام برد.
حال می خواهیم انواع گیربکس های اتومات را بررسی کنیم.

1- گیربکس دستی اتومات شده یا (AMT)

این نوع گیربکس ها در واقع همان گیربکس های دنده دستی هستند. که برای سهولت در استفاده از گیربکس های دنده ای استفاده می شود که به وسیله یک مجموعه الکترونیکی و مکانیکی صورت می گیرد و کاربر می توانند دنده خود را بدون نیاز به فشار دادن کلاچ تعویض کند.

دلیل استفاده از این گیربکس ها می تواند ارزان بودن قطعات گیربکس و ساده بودن مکانیسم آن و مشترک بودن بیشتر قطعات ان با گیربکس های نام برد. خودروهایی که از این نوع گیربکس بهره می برند می توان برلیانس h۲۲۰ و ام وی ام ۱۱۰ نام برد.

 

کارشناسی خودرو درمحل شمال تهران
گیربکس AMT

برای مشاوره و تماس با کارشناس کار با شماره 09100330230 تماس بگیرید.

2- گیربکس سی وی تی یا (CVT)

این نوع گیربکس ها نام های دیگری هم دارند مانند جعبه دنده تک سرعته یا جعبه‌دنده ضریب متغیر.
اولین بار شرکت نیسان ژاپن از این تکنولوژی در گیربکس های محصولات خود استفاده کرد. انتقال نیرو در این گیربکس ها توسط دو قطعه مخروطی شکل یادو پولی مخروطی شکل و یک تسمه فلزی یا پلیمری بهره می برند.

در این سیستم انتقال قدرت به صورت پیوسته بوده و قابلیت تغییر نسبت دنده بدون استفاده از چرخ دنده ها وجود دارد. از مزیت این نوع گیربکس ها می توان سبک بودن و همینطور به دلیل پیوستگی تعویض دنده کمترین تکان را به خودرو و سرنشینان اعمال می کند.

از معایب این نوع گیربکس ها میتوان عدم امکان بارگذاری بیش از اندازه بر روی گیربکس ها نام برد و به همین دلیل است که در شیب های تند بازدهی خوبی ندارند. خودروهایی مانند هایما s5 نیسان جوک نیسان تیانا جک اس 3 و همینطور ام وی ام ۵۵۰ نام برد.

 

"<yoastmark

3-گیربکس اتومات خورشیدی یا چرخ دنده (AT)

این نوع گیربکس ها از متداول ترین نوع گیربکس های اتومات در خودروها می باشد. انتقال نیرو در این نوع گیربکس ها از طریق چرخ دنده های خورشیدی و یا سیاره ای صورت می گیرد. خودروهایی مانند ۲۰۶ ۲۰۷ اس دی وی ۹ پارس اتوماتیک اچ سی کراس هایما اس ۷ و همینطور سوزوکی ویتارا از این نوع گیربکس بهره می برند.

4-گیربکس های دوکلاچه یا(DCT)

گیربکس های دوکلاچه جدیدترین نوع گیربکس در خودرو های به روز دنیا می باشد این نوع گیربکس ها اولین بار توسط شرکت پورشه در خودروهای سوپر اسپرت خود استفاده گردید. انتقال نیرو در این نوع گیربکس های دوکلاچه توسط دو شفت که ورودی هم مرکز دارند که هر یک از این شفت ها دارای کلاچ مستقلی هستند.

در این کلاچ های مستقل کلاچ بزرگتر با دنده فرد و کلاچ کوچکتر با دنده زوج درگیر است و به صورت مجزا عمل میکنند و هر لحظه ارتباط موتور با چرخ ها را متناسب با دنده موردنظر از طریق یکی از شفت ورودی برقرار می کنند.

و همین مکانیسم باعث تعویض سریع تر دنده میشود که میانگین تعویض دنده حدود هشت میلی ثانیه است که این نوع گیربکس از هر نوع گیربکس دیگه ای سریعتر عمل میکند. و این مزیت ها باعث می شود که اختلال گشتاور تکان های مخصوص خودرو و میزان افت گشتاور در حین تعویض دنده کاهش یابد.

البته از این نکته نباید غافل شد که این نوع گیربکس ها از قیمت بالاتری نسبت به باقی گیربکس ها برخوردار هستند و از تعداد قطعات بیشتری و همین طور از وزن بیشتری برخوردارن . خودروهایی که از این گیربکس ها بهره می برند خودروهای نظیره رنو کپچر, ائودی R8 , تلیسمان جک اس5، و پورشه است .

"<yoastmark

برای مشاوره و تماس با کارشناس کار با شماره 09100330230 تماس بگیرید.

کلام آخر
اگر دنبال خودروی هستید که از نظر استهلاک و هزینه و راحتی بهترین گزینه باشد من به شما خودروهایی که از گیربکس های سی وی تی بهره می برند را پیشنهاد می کنم.
و این نظر شخصی ما است و در برابر نظر دیگران هیچ گونه ادعایی نداریم.

کارشناسی خودرو در محل شمال تهران

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست سریع کارشناس