ساعات کاری: شنبه تا پنج شنبه 8:00 - 20:00
  • تماس

    09100330230

  • ارسال ایمیل

    karshenascar@gmail.com

 تشخیص رنگ و فنی خودرو در محل

تشخیص رنگ و فنی خودرو در محل

کارشناس کار با چندین سال سابقه کاری توانسته خدمات خود را در – تشخیص رنگ و فنی خودرو در محل –  کارشناسی 0 تا 100 خودرو – کارشناسی خودرو درمحل چیتگر -کارشناسی خودرو درمحل سعادت اباد- کارشناسی خودرو درمحل پونک – اعزام کارشناس در محل در 20 دقیقه – کارشناسی خودرو در محل و مشاوره قیمت – کارشناسی خودرو ارزان -اعزام کارشناس در محل در 20 دقیقه -کارشناسی خودرو 206 – کارشناسی خودرو غرب تهران – کارشناسی خودرو جنت اباد – کارشناسی خودرو شهرزیبا – کارشناسی خودرو پونک – کارشناسی خودرو شهران – کارشناسی خودرو کوهسار – کارشناسی خودرو منطقه 22 – کارشناسی خودرو سعادت اباد – کارشناسی خودرو صادقیه – کارشناسی خودرو شهرک غرب – کارشناسی خودرو باغ فیض – کارشناسی صفر تا صد خودرو – کارشناسی خودرو ستاری – کارشناسی خودرو کاشانی – – کارشناسی خودرو دهکده – کارشناسی خودرو شهرک راه اهن – و….درکمترین زمان و به بهترین نحو با پرسنلی با تجربه انجام دهد.

برای مشاوره و تماس با کارشناس کار با شماره 09100330230 تماس بگیرید.

 

تشخیص رنگ و فنی در محل

 

تشخیص رنگ و فنی خودرو در محل

امروز قصد داریم راجبه کار با دستگاه دیاگ مطالبی رو باشما به اشتراک بزاریم .

اموزش کار با دستگاه دیاگ

مراحل کار با دستگاه دیاگ خودرو

بعد از انتخاب خودرو و نوع ecu منوی عیب یابی آن ecu ظاهر می شود که ما در زیر به بررسی گزینه های پر کاربرد ecu موتور پرداخته ایم

identification

در این گزینه مشخصات ecu از قبیل شرکت سازنده شماره فنی و ورژن نرم افزار ecu را می توان خواند . که کاربردی ترین گزینه آن ورژن نرم افزار می باشد. با هر بار دانلود ecu ورژن آن افزایش می یابد ودر مواردی که جهت رفع مشکل نیاز به دانلود می باشد .می توان از این طریق ورژن نرم افزار را کنترل کرد.

fault(s) reading

در صورت بروز مشکل در سیستم انژکتور می توان مشکل را در این گزینه خواند.

با وارد شدن در این منو قطعه معیوب مشخص شده است.

خطا های مشخص شده دراین قسمت به سه گروه تقسیم می شود.

خطای دائم:

در صورت ثبت خطا به صورت دائم جهت رفع مشکل نیاز به تعویض قطعه معیوب می باشد. و بعد از تعویض اقدام به پاک کردن خطا می کنیم در صورتی که قبل از تعویض خطا پاک شود بعد از مدتی کار کرد موتورمجددا خطا در حافظه ecu ثبت می شود.

خطای موقت :

زمانی رکه در سیستم مشکلی ایجاد شود خطا به صورت دایم ثبت می شود واگر بعد ازطی سه سیکل (هر سیکل شامل استارت – کار کردن موتور – موتور خاموش شود ) آن خطا به وسیله ecu مجددا آشکارنشود به خطای موقت تبدیل می شود در صورت مشاهده خطای موقت نیازی به تعویض قطعه نیست وفقط جهت رفع مشکل خطای ثبت شده را پاک می کنیم.

تشخیص رنگ و فنی خودرو در محل

خطای ریموت:

در خودروهای مالتی پلکس که ارتباط ecu ها به وسیله شبکه می باشد. زمانی که مشکل به وجود آمده وابسته به بخش دیگری باشد وبر ecu دیگری تاثیر می گزارد خطا به صورت ریموت ثبت می شود.

جهت پاک کردن خطا از این منو وارد می شویم

parameter measurements

برخی از پارامترهای مرتبط با پاشش سوخت و جرقه زنی واطلاعات بعضی از سنسور ها را در این قسمت می توان دید

این پارامترها تحلیل عملکرد موتور میسر می سازد واطلاعات بیشتری راهنگام جستجوی عیب برای تعمیرکار فراهم می کند

Actuators test

در این گزینه می توان جهت صحت عملکرد عملگرهای زیر به وسیله دستگاه آنها را فعال کرد در صورت فعال شدن عملگر مورد نظر سیم کشی آن تا ecu وبخش فرمان دهنده ecu سالم است.

برای مشاوره و تماس با کارشناس کار با شماره 09100330230 تماس بگیرید.

عملگرهای قابل فعال شدن به شرح زیر می باشد:

1- انژکتوریک

2- انژکتور دو

3- انژکتورسه

4- انژکتورچهار

5- رله پمپ بنزین

6- استپر موتور

7- کویل 4/1

8- کویل 3/2

9- دور کند فن

10- دور تند فن

11- شیر برقی کنیستر

12- چراغ عیب یاب سیستم انژکتور

13- چراغ هشدار دمای آب

 

تشخیص رنگ و فنی خودرو در محل

تشخیص رنگ و فنی در محل

دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو
?
با پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودرو و تاکید بر کاهش آلودگی جهت مدیریت بهتر موتور از سیستم های هوشمند الکترونیکی استفاده شده است. وظیفه سیستم هوشمند مدیریت موتور که به وسیله قطعه ای به نام ecu فرماندهی می شود. کنترل سیستم سوخت رسانی و جرقه زنی موتور و نظارت بر میزان آلایندگی موتور خودرو می باشد.از دیگر ویژگی های این سیستم هوشمند می توان چراغ چک را نام برد. وظیفه این چراغ مطلع کردن راننده از عدم عملکرد صحیح سیستم سوخت رسانی و جرقه زنی می باشد. که باید جهت رفع آن به تعمیرگاه مراجعه نمود.

علت روشن شدن این چراغ در خودروهای مختلف با توجه به نوع سیستم و تکنولوژِی آن خودرو می تواند متفاوت باشد. اما موارد کلی که تقریبا در همه خودروها مشترک است به شرح زیر می باشد:

1- سوزن انژکتور:

(در صورت از کار افتادن سوزن انژکتور موتور با لرزش شدید کار کرده و توان آن به شدت کاهش می یابد.)

انژکتورها

این قطعه که وظیفه پاشش سوخت رو دارد در زمان خرابی باعث بد کارکردن موتور و ایجاد دود به علت کارکرد ناصحیح قطعه میشود.
که برای تشخیص خرابی اون اگر سوکت هر انژکتوری رو بکشید و موتور بد کار کرد سالم هست اما اگر تغییری در کارکرد موتور ایجاد نشد و همچنان بد کار کرد انژکتور معیوب میباشد. اینکار را میتوان با کشیدن وایر هر سیلندر انجام داد

نکته : خرابی این عملگر باعث روشن شدن چراغ چک شده و مصرف سوخت را بالا میبرد دراین حال خودرو دچار لرزش شدید میشود با گازدادن به نظر میرسد خودرو خوب کار میکند ولی درحرکت ودر دورارام موتور لرزش شدید دارد

شخیص رنگ و فنی خودرو در محل

روش تعمیر:

1. این قطعه بسیار حساس است برای تست این قطعه سوکتها رابکشید ومقاومت سیم پیچ سوزنها را با اهمتر اندازه گیری کنید مقاومت سوزن باید بین 12 الی 16 اهم باشد در اکثر مواقع سوزن خراب نیست و ایراد مربوط به سولفاته زدن سوکت انژکتور میباشد.

2. با اضافه کردن مکملهای بنزین اقدام به شستشوی موقت سوزن کنیم برای این کار طبق کاتالوگ نوشته شده بروی مکمل مورد نظر عمل میکنیم این درصورتی است که سوزن کمی کثیف باشد چراغ چک روشن نباشد وفقط جنبه کاهش لرزش موتور را داشته باشد

2- کویل دوبل:

(در صورت از کار افتادن کویل در بیشتر موارد موتور با لرزش شدید کار کرده و توان آن به شدت کاهش می یابد.)

?علائم خرابی #کوئل دوبل

?روشن نشدن موتور .

??نداشتن جرقه در یک یا 2 سیلندر به طور همزمان .

???در صورت هم زمان نبودن زمان شارژ کوئل ها خودرو در دورهای بالای 2000RPM کوپ می کند که بایستی یک دنده بالاتر را برای حرکت انتخاب نمود.
????اصطلاحا موتور سه کار میکند. یعنی ریپ شدید زده و یک سیلندر کار نمیکند.

شخیص رنگ و فنی خودرو در محل

3- سنسور اکسیژن:

⚙ نقش سنسور اکسیژن خودرو چیست و کجا قرار دارد؟

? سنسور اکسیژن قطعه‌ای کوچک و الکترونیکی است که در برخی از خودروها روی ابتدای مسیر لوله اگزور و در برخی دیگر بر منیفولد دود و یا جایی دیگر بسته می‌شود.

? لازم به ذکر است که برخی از خودروها دارای یک سنسور اکسیژن بوده و برخی تعداد بیشتری از این سنسور دارند. این موضوع به مدل خودرو بستگی خواهد داشت.

? علائم متداول خرابی سنسور اکسیژن شامل موارد زیر هستند:
۱- روشن شدن چراغ چک
۲- بوی نامطبوع سوخت از اگزوز
۳- افزایش مصرف سوخت
۴- بالا رفتن میزان آلایندگی
۵- ریپ زدن خودرو در سربالایی‌ها

4- (با توجه به این که این سنسور تاثیر مستقیم در تنظیم مصرف سوخت دارد خرابی آن باعث با لا رفتن مصرف بنزین می شود.)

5- ناک سنسور:

(علت روشن شدن چراغ چک به دلیل خطای ناک سنسور بیشتر عدم تایمینگ موتور می باشد تا خرابی خود سنسور)

ضربه زنی در اثر احتراق پیش رس یا خود سوزی مخلوط هوا و سوخت در داخل موتور ایجاد میشود ودر صورت تداوم میتواند منجر به صدمه به قطعات موتورگردد.
از جمله صدمات آن میتوان به ترک خوردن و ذوب شدن پیستون خم شدن شاتون وصدمه به شمع ها اشاره کرد.سنسور ضربه بروز آنرا حس کرده وبه Ecu گزارش میکند و Ecu در جهت جلوگیری از آن مقداری آوانس جرقه را کم کرده ونسبت هوا به سوخت را کمی غنی تر میکند.
با از بین رفتن ضربه زنی مجددا آوانس جرقه توسط Ecu افزایش میابد. این کاهش وافزایش مرتبا ادامه میابد تا جایی که موتور همیشه در شرایط آستانه ضربه زنی که حداکثر بازدهی وجود دارد کار کند.

تشخیص رنگ و فنی خودرو در محل

این سنسور بادریافت اطلاعات ضربهای حاصل از احتراق سوخت ومیزان ضربه هر سیلندر و فرستادن این اطلاعات به ecu کمک میکند که اوانس و ریتارد جرقه به گونه ای تنظیم شود تا کمترین ضربه به سر پیستون وارد شود و موتور به نرمی کار کند.

با توجه به عملکرد سنسور ضربه و سنسور اکسیژن که به صورت موازی با یکدیگر در ارتباط میباشند اگر خراب شود احتمال تشخیص خرابی به وسیله کارکرد موتور به ویژه در زمان استفاده از بنزین با اکتان بالا. اگر تفاوت محسوسی در زمانی که موتور با بنزین معمولی کار میکند و زمانی که از بنزین با اکتان بالا استفاده میکنید مشاهده کردید میتوانید پی به خرابی این سنسور ببرید.

نکته : خرابی این سنسور باعث لرزش موتور و باعث روشن شدن چراغ چک میشود.
?

6- Ecu :

(در بعضی موارد روشن شدن چراغ چک به دلیل خرابی سخت افزاری یا نرم افزاری خود ecu می باشد که این عیب در خودروهایی که به صورت کارگاهی دوگانه سوز شده اند بیشتر مشاهده می شود.)

 

7- عدم عملکرد صحیح فن خنک کننده موتور:

(در بعضی مواقع با بالا رفتن آمپر آب خودرو همراه است.)

 

مواردی که با بالا رفتن آمپرآب، لرزش و بد کارکردن موتورهمراه است. از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و باید سریعا جهت رفع عیب به تعمیرگاه مراجعه کرد.
?

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست سریع کارشناس