ساعات کاری: شنبه تا پنج شنبه 8:00 - 20:00
  • تماس

    09100330230

  • ارسال ایمیل

    karshenascar@gmail.com

 انواع دیگر رنگ ماشین کدامند؟

انواع دیگر رنگ ماشین کدامند؟

انواع دیگر رنگ ماشین کدامند؟

شناخت انواع رنگ ماشین – اتوکلینیک رضایی

رنگ های متالیک Metallie برای رنگ ماشین:

از نظر قیمت این نوع از رنگ ها با رنگ ساده چندان تفاوتی ندارد. مخصوصاً اگر خودروهایی که با این روش رنگ می شوند، خودروهای سایز کوچک باشند. بعضی از کارخانه‌ها و سازندگان خودرو افزایش قیمت نامحسوسی برای خودروهایی با رنگ متالیک مطالبه می‌کنند.

رنگ متالیک از نظر ساختار هم چندان تفاوتی با رنگ ساده ندارد. همان رنگ ساده را با مقدار ناچیز و مشخصی از پودر فلز مخلوط می‌کنند تا به رنگ متالیک دست یابند. البته باید گفت که مقدار اضافه کردن و درصد این پودر فلز در کارخانه های سازنده خودرو متفاوت است.

اما نسبت آن را می توان تقریبا در حدود ۲ درصد پودر آلومینیوم و یا چیزی در حدود ۱به۵۰ در نظر گرفت. خودروهایی که به این روش رنگ آمیزی می‌ شوند جلوه و درخشش خاص و بسیاری در مقایسه با رنگ ساده دارند و این به سبب وجود قطعات ریز و پودر فلزی است که می تواند نور را به خوبی منعکس کند.

اما این جلوه و زیبایی وقتی در اتومبیل شما بیشتر می شود و مورد توجه قرار می گیرد که اتومبیل تان همیشه تمیز باشد و الا آن چیزی که شما از این رنگ توقع دارید، در صورت کثیف بودن اتومبیل برآورده نخواهد شد.

اگر رنگ ماشین شما که متالیک است دچار خش و خط های ریز و کوچک گردد به خاطر خاصیت برقی که در فلز آن وجود دارد، از دور اصلا قابل تشخیص نیست و چون نور را منعکس می کند وجود این خش ها زیاد تاثیرگذار و قابل دید نخواهد بود.

در کنار این مزایا بعضی از معایب را هم رنگ متالیک دارا می باشد. مثلا اگر لازم باشد که خودروی شما که آسیب دیده است، مجددا رنگ آمیزی شود بعد از رنگ آمیزی ممکن است اندکی دو رنگ به نظر آید و باز این مشکل هم به خاطر وجود همان براده های فلز است که ابتدا در رنگ متالیک و اولیه خودرو وجود داشته است.

شناخت انواع رنگ ماشین – اتوکلینیک رضایی

رنگ های صدفی برای رنگ ماشین:

همانطور که در رنگهای متالیک از براده های فلزی مثل آلومینیوم برای شفافیت و براقیت رنگ ماشین استفاده می‌شود، در رنگ های صدفی با استفاده از براده های سرامیکی که به آن در اصطلاح (میکا) می‌گویند، این رنگ را می سازند.

تفاوت دیگرآن نسبت به رنگ های متالیک در این است که علاوه بر منعکس کردن نور و براق کردن رنگ، نور تابیده شده را منکسر و شکسته می کنند و از این طریق طیفی از رنگ های زیبا و خیره کننده را به وجود می‌آورند.

وقتی به اتومبیلی که با رنگ های صدفی رنگ آمیزی شده است از زوایای مختلف نگاه کنید، طیف هایی از رنگ های مختلف را با نمای بسیار جذاب، زیبا و خیره کننده خواهید دید. ضمن این که رنگ اصلی خودرو همیشه در زیر این طیف رنگی قرار گرفته و به نمایش در می آید.

برعکس اینکه در رنگ متالیک افزودن براده های آهن تاثیری در قیمت ندارد در رنگ های صدفی براده های موجود در رنگ ماشین از قیمت بالایی برخوردار هستند، که خود به خود قیمت خودرو را افزایش می دهند و این افزایش قیمت بسته به نوع خودرو و کلاسی که خودرو دارد متفاوت خواهد بود.

ناگفته پیداست که تعمیر و ترمیم رنگ های صدفی نیز بسیار گران تمام می  ‌شود و نیاز به متخصصین حرفه ای در این زمینه خواهد بود.

رنگ های صدفی همان قابلیت ها و صفات رنگ های متالیک را دارا می باشند. ولی با ظاهری بسیار جذاب تر، چشم نوازتر و خیره کننده تر. از شرکت های خودروسازی که از این نوع رنگ ماشین برای رنگ آمیزی خودرو خود استفاده می کنند در انواع مدل‌های آ ئو دی را می‌توان نام برد.

شناخت انواع رنگ ماشین – اتوکلینیک رضایی

رنگ های خاص، سفارشی و تشریفاتی برای رنگ ماشین:

این رنگ‌های خاص به وسیله ی متخصصین ساخته شده و نیاز به چندین لایه از رنگ آمیزی برای رنگ کردن می باشد. تا نمای اصلی و خاص را به خود بگیرد.

قیمت این رنگ ها بسیار بالا بوده و هزینه ی تعمیر و بازسازی یک قسمت از آن نیز بسیار گزاف تر و گران تر از رنگ آمیزی اولیه و همگانی اتومبیل در می آید. چرا که باید رنگ را عینا مانند رنگ اولیه ساخت.

درخشش و جلوه‌ای که این گونه رنگ ها به اتومبیل می‌دهند بسیار زیاد است به گونه‌ای که این اتومبیل‌ها را از سایر اتومبیل ها کاملاً متمایز و خاص می‌کند. باید بگوییم که به قدری رنگ آمیزی این خودروها هزینه بردار و سرسام آور است که فقط با قیمت رنگ آمیزی این اتومبیل ها می توان یک خودروی شیک و حتی مدل بالا را خریداری نمود.

این مدل رنگ ماشین فقط برای برخی از خودروهای تجمعی و تشریفاتی ساخته شده و در بعضی موارد صرفاً برای القای حس متفاوت بودن و حتی جلب توجه دیگران طراحی و ساخته می شود و شرکت سازنده مبلغ بسیار گزافی را فقط جهت رنگ آمیزی از مشتری خود دریافت می کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست سریع کارشناس