ساعات کاری: شنبه تا پنج شنبه 8:00 - 20:00
  • تماس

    09100330230

  • ارسال ایمیل

    karshenascar@gmail.com

انواع اپشن های خودرو

کارشناس کار با چندین سال سابقه کاری توانسته خدمات خود را در انواع اپشن های خودرو -کارشناسی انواع  خودرو در محل غرب تهران – کارشناس خودرو سیار-کارشناس سیار خودرو -تشخیص رنگ خودرو سیار در محل – اعزام کارشناس در محل در 20 دقیقه – کارشناسی -خودرو در محل و مشاوره قیمت – کارشناسی خودرو ارزان -اعزام کارشناس در محل در 20 دقیقه — کارشناسی خودرو غرب تهران – – – کارشناسی خودرو پونک –  کارشناسی خودرو منطقه 22 –  – کارشناسی خودرو صادقیه -کارشناسی خودرو در محل تهرانپارس  – کارشناسی صفر تا صد خودرو – کارشناسی خودرو ستاری – کارشناسی خودرو کاشانی – کارشناسی خودرو شرق تهران – و….درکمترین زمان و به بهترین نحو با پرسنلی با تجربه انجام دهد.

برای مشاوره و تماس با کارشناس کار با شماره 09100330230 تماس بگیرید.

انواع اپشن های خودرو 

رقابت شدید در بین خودروساز ها تلاش‌های مستمر خودروسازان برای سبقت گرفتن و پیشی گرفتن از رقبای خود و همینطور بالا رفتن انتظار مشتریان و سختگیرانه تر شدن الزامات قانونی ساخت خودرو و امنیت خودرو باعث شده خودروها به نسل هایی جدید از فناوری دست پیدا کند. که ما در این مقاله میخواهیم شما را با این سیستم های پیشرفته و آپشن های خودرو بیشتر آشنا کنیم.

1. کیلس استارت یا دسترسی بدون کلید

اولین بار این سیستم در سال ۱۹۸۲ در کمپانی رنو و برای خودروی فیگو مورد استفاده گرفت که بعدها در شرکت بزرگ آمریکایی جنرال موتورز نیز استفاده شد. این تکنولوژی این امکان را به شما می دهد تا بدون سوئیچ درهای خودرو را باز نموده و همچنین بدون نیاز از کلید خودروی مورد نظر را روشن کنید. این فناوری به وسیله ارسال امواج رادیویی سنسور ایموبلایزر عمل می کند ‌ .
انواع اپشن های خودرو
کیلس استارت

2. کروز کنترل

این آپشن خودرو در سال ۱۷۸۸ برای کنترل موتورهای بخار اختراع شد به این شکل که میزان ورودی سوخت به موتور را تنظیم میکند و سرعت را ثابت میکند. امروزه نسل جدیدی از این تکنولوژی به نام کروز کنترل هوشمند برای خودرو های پیشرفته استفاده می شود که قابلیت تشخیص فاصله با خودروی جلویی را نیز دارد. یعنی خودروی جلویی در صورت کاهش سرعت،سیستم هوشمند کروز کنترل وارد عمل میشود و کروز خودروی شما را از مدار خارج می کند.
انواع اپشن های خودرو
کروز کنترل

3. سانروف

 سقف های متحرک انواع مختلفی دارند مانند سانروف پاپ آپ، اسپولیر،، سانروف داخلی،سقفهای تاشونده. سانروف های جدا شونده، سقف های شیشه ای یا مونروف. در کل هرگونه صفحه شیشه ای کار شده در سقف خودرو را سانروف مینامند.
انواع اپشن های خودرو
سانروف

4. اتوپارک

اتوپارک یا همان پارک هوشمند خودرو یکی از جذاب ترین آپشن های خودروهای امروزی است اولین بار در فرانسه معرفی شد. مخفف پارک هوشمند IPA است و به شما سه حالت از پارک و خارج شدن از پارک را در اختیار راننده قرار می دهد، پارک دوبل پارک سنگ چین یا همان L و خروج از پارک دوبل. این تکنولوژی با اندازه زدن فضای موجود پارک روی صفحه نمایش جا شدن خودرو را تایید می کند و سپس پس از اقدام به پارک می کند، تمامی مراحل پارک روی صفحه نمایش نشان داده میشود و راننده نیز می تواند روی سرعت خودرو در هنگام پارک کنترل داشته باشد.
انواع اپشن های خودرو
اتو پارک

5. صندلی های پیشرفته

یکی از مهمترین قطعات به کار رفته در خودرو که رفاه و رانندگی را لذت بخش می کند صندلی های خودرو است. امروزه صندلی های خودرو از تکنولوژی های پیشرفته بهره می برند مانند سردکن و گرمکن،ماساژور،تنظیم صندلی برقی،تنظیم صندلی خودکار،حافظه تنظیم شده صندلی و غیره…
انواع اپشن های خودرو
صندلی های هوشمند

6. جی پی اس یا مکان یاب

نویگیشن یا سامانه ناوبری خودرو بخشی از سامانه کنترل خودرو می باشد که به وسیله ارتباط با سامانه ماهواره ای ناوبری جهانی اطلاعات موقعیتی خود را دریافت می کند و مسیریابی و پیدا کردن محل مورد نظر را برای کاربر مهیا می سازد.
انواع اپشن های خودرو
جی پی اس

7. دوربین ۳۶۰ درجه

این سیستم جدید که به راننده امکان پارک کردن در فضاهای تنگ و حرکت کردن در مکان هایی که مانور های زیادی دارد را برای کاربر سهل و آسان می کند، این سیستم از طریق دوربین های متعدد که در جلو و عقب خودرو و همینطور در زیر آینه ها نصب می گردد به وسیله ای یک نرم افزار خاص اطلاعات به دست آمده را پردازش می کند و نمای ۳۶۰ درجه از کل خود را به شما نمایش می دهد. از این تکنولوژی در خودروهای آفرودی نیز زیاد کاربرد دارد.

انواع اپشن های خودرو
دوربین 360

8. هد اپ

این آپشن به این دلیل اختراع شد که حواس راننده کمتر پرت شود و علائم هشدار دهنده را در مسیر دید جاده به شما نشان دهد تا از چرخاندن سر و نگاه کردن به پشت آمپر تا حد امکان کم شود. این تکنولوژی یک تصویر شفاف دیجیتالی است که بر روی شیشه جلوی خودرو بازتابانیده میشود . اولین بار این تکنولوژی توسط غول آمریکایی جنرال موتورز بر روی خودرو پونتیاک گرند تریکس نصب شد.

انواع اپشن های خودرو
هد اپ

9. کنترل پایداری

یکی از پرکاربردترین آپشن های خودرو محسوب می شود و جلوگیری می کند از خارج شدن خودرو از مسیر اصلی که به وسیله یک فناوری کامپیوتری که می تواند از طریق شناسایی و به حداقل رساندن و لغزش ها . انحراف خودرو تشخیص دهد و به راننده کمک کند در هنگام ترمز گیری خودرو به مسیر اصلی خود باز گردد. این تکنولوژی می تواند جداگانه بر روی هر چرخ به صورت مجزا اعمال شود. اولین بار این تکنولوژی در خودروی مرسدس بنز و bmw در سال ۱۹۸۷ استفاده شد و در خودروهای معمولی تا ۳۴ درصد و در خودروهای suv یا شاسی بلند تا ۵۹ درصد از تصادف و لغزش جلوگیری کند. علامت اختصاری آن می تواند به شکلESC ,ESP, DSC , در پشت آمپر خودرو نمایان شود.

انواع اپشن های خودرو
عملکرد کنترل پایداری

10. نایت ویژن

آپشن نایت ویژن دید  در شب از تکنولوژی نور مادون قرمز استفاده می کند و میتواند موانع متحرک را از روی گرمای بدن تشخیص دهد. این سیستم پیشتر در تجهیزات نظامی به کار گرفته می شد و امروزه در خودروهای پیشرفته کاربرد دارد.

انواع اپشن های خودرو
نایت ویژن

11. کنترل ایستایی در سراشیبی و سربالایی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در خودروهای اتوماتیک در هنگام بالا رفتن از سراشیبی های تند خودرو برای حرکت کردن مقداری به عقب حرکت کند و یا در هنگام پایین آمدن است سراشیبی های تند از ترمز زیاد استفاده شود و باعث سر خوردن خودرو شود. تکنولوژی کنترل ایستاییHAC می‌تواند از طریق چند سنسور شیپ را تشخیص داده و وقتی شما پدال ترمز را رها میکنید خودرو تا قبل از از گاز دادن به عقب و جلو نمی رود و به محض فشردن پدال گاز شروع به حرکت می کند.

انواع اپشن های خودرو
کنترل ایستایی

12. سنسور باران

یکی از سنسورهای کاربردی در خودرو است و از طریق تکنولوژی مادون قرمز استفاده می کند که رویه داشبورد و یا شیشه جلو خودرو نصب میشود و در صورت فعال بودن سنسور و خیس شدن شیشه دستور کار کردن برف پاک کن را می دهد، و هر چه باران شدید تر باشد برف پاک کن ها سریعتر کار می کند.

انواع اپشن های خودرو
سنسور باران

13. اتصالات آنلاین

یکی از بزرگترین دلیل های متمایز شدن خودرو امروزی با خودروهایی که در گذشته استفاده میشده استفاده از اینترنت است که در لحظه میتواند تمام اطلاعات مورد نیاز راننده را به شما بدهد .

14. اتوهلد

یکی از آپشن های پرکاربرد که برای شما راحتی نیز به ارمغان می آورد اتو هلد است . همانطور که از اسم این آپشن مشخص است در هنگامی که دکمهauto hold فعال شود بعد از ایستادن خودرو ترمزها عمل کرده و خودرو را نگه می دارند تا زمانی که شما دوباره پای خود را روی گاز بفشارید و ترمز ها به آرامی از دیسک ها جدا می شوند و شما می توانید دوباره حرکت کنید. سنسورها نیز به کمک شما می آید و شیب را تشخیص می دهد و خودرو نسبت به آن شیپ ترمز را محکم می فشارد.
انواع اپشن های خودرو
کلید اتو هلد

15. هشدار نقطه کور

این تکنولوژی دیدی ۳۶۰ درجه به راننده ارائه می کند، این سنسورها که روی بدنه یا آینه نصب می شود و از خود امواجی با طول موج کوتاه و به صورت متناوب ساطع می کند که به محض برخورد با جسم خارجی و قطع شدن ارتباط پیامی به کامپیوتر خودرو داده و هشدار، که معمولاً در گوشه اینه تعبیه شده است روشن می شود و راننده را از شیعی خارجی در کنار خودرو مطلع می سازد.

انواع اپشن های خودرو
هشتار نقطه کور

16. ترمز پارک برقی

ترمزهای برقی به دو صورت در خودرو ها موجود است. ترمز پارک برقی خودرو و و ترمز پارک برقی هوشمند خودرو. تفاوت میان این دو این است که در نسخه هوشمند ایسیو یا همان کامپیوتر خودرو دخالت دارد و در صورت پارک خودرو به صورت اتوماتیک وارد عمل میشود و دستی خودرو را بالا میکشد. ولی در ترمز برقی معمولی این کار توست راننده انجام می شود.
انواع اپشن های خودرو
کلید ترمز پارک برقی

17. سیستم جلوگیری از تصادف

این سیستم که یکی از پیچیده ترین آپشن های خودرو است با استفاده از سیگنال رادار یا اشعه لیزر یا دوربین مادون قرمز احتمال تصادف را تشخیص داده و به راننده هشدار می دهد و یا در بعضی از خودروها وارد عمل شده و سیستم ترمز را فعال میکند. پیچیدگی این آپشن به خاطر لحاظ کردن خیلی از حالات برای تصمیم گیری است برای مثال حالت راننده و رانندگی و همینطور مسیر حرکت و علائم محیطی را پردازش و بررسی می کند و بعد اقدام و عمل.
انواع اپشن های خودرو
سنسور جلو گیری از تصادف

18. سیستم هشدار خواب آلودگی

اولین بار کمپانی ولوو این سیستم را معرفی کرد که به وسیله یک دوربین که در کابین خودرو نصب می شود و حالات راننده و حالت چشمها را پایش و آنالیز می کند و در صورت تشخیص خواب آلود بودن راننده به صورت های مختلف به آن هشدار می دهد برای مثال با صدای بوق یا لرزیدن فرمان به آن هشدار می دهد.
انواع اپشن های خودرو
هشدار خواب الودگی

19. هشدار خارج شدن از خط

این فناوری توسط یک دوربین هوشمند که روی شیشه جلو نصب می شود و خط های جاده را به صورت مرتب و پیوسته پایش می کند و در صورتی که راننده بدون راهنما از این خطوط رد شود به آن به صورت های مختلف هشدار می دهد مانند ویبره فرمان ویبره صندلی و یا بوق ممتد. این تکنولوژی ابتدا در خودروهای سنگین به کار گرفته شده.
انواع اپشن های خودرو
هشدار خارج شدن از خطوط

20. شیفتر پشت فرمان

این تکنولوژی اولین بار در خودروی فراری استفاده گردید که بعدها در خیلی از خودروها دیده می شود. این محصول دارای ۲ پدال در پشت فرمان است که معمولاً با یکی از شیفتر ها دنده زیاد میشود و با یکی دیگر از پدال ها دنده کم می شود و دلیل استفاده از این پدال ها کم کردن تاخیر تعویض دنده و در نهایت کاهش مصرف سوخت است.
انواع اپشن های خودرو
شیفتر پشت فرمان

21. سیستم تشخیص حرکت دست

هرچی به جلوتر می رویم خودروهای لوکس تر و فانتزی تر می شود،به همین دلیل خودروی بی ام و سری ۷ اولین بار این آپشن را معرفی و در خودرو خود به کار برد. این آپشن که توسط دوربین هوشمند که در سقف خودرو تعبیه می شود حرکت دست راننده را آنالیز و عملکرد آن را با صفحه نمایش تطابق می دهد و راننده بدون نگاه کردن به صفحه نمایش میتواند بعضی از کارهای خود را انجام دهد مانند انتخاب منو، تغییر موسیقی، پاسخگویی به تماس، و یا رد تماس.
انواع اپشن های خودرو
تشخیص حرکت دست

22. شارژ وایرلس گوشی

این آپشن نسل جدیدی از شارژر ها را به نمایش می گذارد که بدون استفاده از پورت usb گوشی هایی که از فناوری شارژ وایرلس پشتیبانی می شود را شارژ میکند. و در بعضی از خودروها در صورت جا گذاشتن گوشی خود در خودرو به شما آلارم می دهد و یا به وسیله بوق به شما هشدار می دهد.
انواع اپشن های خودرو
شارژ وایر لس

23. تکنولوژی خاموش و روشن شدن اتوماتیک

در صورت فعال کردن این آپشن که به صورت کلیدی در خودرو در دست است،به محض ایستادن خودرو خاموش می شود و با برداشتن پدال ترمز بدون وقفه خودرو روشن میشود و میتوانید به راه خود ادامه دهید،هدف این تکنولوژی بهینه کردن مصرف سوخت در ترافیک است.
انواع اپشن های خودرو
استاپ اند استارت

24. سنسور فشار باد تایر

این آپشن که مخفف آنtpms است . و هشدار آن نیز معمولاً باهمین مخفف در پشت آمپر نمایان می شود ،در صورتی که میزان باد تایر خودرو از حد معمول پایین تر باشد پشت آمپر خودرو به شما هشدار می دهد که در نسخه به روز شده این سیستم بادهر لاستیک به صورت جداگانه در پشت صفحه نمایش نشان داده میشود و از خراب شدن لاستیک خودرو در هنگام پنچری ممانعت می کند و یا در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی کمک می کند.
انواع اپشن های خودرو
چراغ هشدار باد تایر

کلام اخر

کارشناسی خودرو کارشناس کار همانطور که قبلاً در مورد اهمیت کارشناسی انواع اپشن های خودرو صحبت کرده ایم و همه شما می دانید که بدون کارشناسی خرید خودرو مساوی است با در خطر انداختن پول و سرمایه خود،حال اینجا نیز به شما گوشزد می‌کنیم که در خودروهای خارجی می‌توانند خودروی با آپشن کمتر را با ترفندهایی به شما به عنوان خودروی فول آپشن بفروشند. و یا اینکه آن آپشن اصلاً کار نکند و برای شما ضرر های زیادی به همراه داشته باشد. کارشناس کار با داشتن هزاران پرونده موفق می تواند شما را در این امر همراهی و راهنمایی کند

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست سریع کارشناس