ساعات کاری: شنبه تا پنج شنبه 8:00 - 20:00
  • تماس

    09100330230

  • ارسال ایمیل

    karshenascar@gmail.com

 کارشناسی فنی خودرو

کارشناسی فنی خودرو

کارشناس کار با چندین سال سابقه کاری توانسته خدمات خود را در- کارشناسی فنی خودرو – کارشناسی خودرو 206 – کارشناسی خودرو غرب تهران – کارشناسی خودرو جنت اباد – کارشناسی خودرو شهرزیبا – کارشناسی خودرو پونک – کارشناسی خودرو شهران – کارشناسی خودرو کوهسار – کارشناسی خودرو منطقه 22 – کارشناسی خودرو سعادت اباد – کارشناسی خودرو صادقیه – کارشناسی خودرو شهرک غرب – کارشناسی خودرو باغ فیض – کارشناسی صفر تا صد خودرو -تشخیص رنگ بدنه خودرو – کارشناسی خودرو ستاری – کارشناسی خودرو کاشانی – کارشناسی خودرو دهکده – کارشناسی خودرو شهرک راه اهن – کارشناسی خودرو چیتگر – و….درکمترین زمان و به بهترین نحو با پرسنلی با تجربه انجام دهد.

برای مشاوره و تماس با کارشناس کار با شماره 09100330230 تماس بگیرید.

کارشناس فنی خودرو

?روشن شدن چراغ چک خطرناک است؟؟؟ و باید چه بخشی از خودرو را کنترل کرد تا مشکل رفع شود؟؟؟

carshenascar.com

?چراغ چک، در اصل چراغ هشداری است که به ECU خودرو متصل است و در صورت وجود بعضی از خطاها در ECU آن را به اطلاع راننده می‌رساند.
ای سی یو به‌طور پیوسته وضعیت کارکرد اجزا مختلف را از طریق سنسورها عملگر‌ها تحت کنترل دارد و با دریافت و
ارسال اطلاعات با آن‌ها در تماس است. درصورتی‌که در این اتصال و ارتباط هرگونه مشکلی به وجود آید با روشن شدن چراغ چک این مشکل به راننده اطلاع داده می‌شود.

 

?با روشن شدن این چراغ همچنان می‌توانید به رانندگی ادامه دهید اما بهتر است فشار کمتری به موتور بیاورید و در سریع‌ترین زمان به نمایندگی یا تعمیرگاه بروید تا از طریق دستگاه‌های عیب‌یاب مشکل را برطرف کنند چراکه در این شرایط مصرف سوخت خودرو و آلایندگی آن افزایش پیدا می‌کند و کارکرد خودرو دچار مشکل می‌شود.

برای مشاوره و تماس با کارشناس کار با شماره 09100330230 تماس بگیرید.

 

‼️نکته مهم و کاربردی,‼️

?روشن شدن چراغ چک به این دلیل است که درون حافظه کامپیوتر خطا ثبت شده و این خطا شامل دو دسته میباشد,

 

?خطای دایمی
?خطای موقت

?خطای دایم

? یعنی یکی از حسگر یا عملگرها دچار مشکل شده و باید رسیدگی شود و قطعه یا مدار مربوط تعویض یا تعمیر شود,

 

?خطای موقت

⬅️ این خطا, خطای آنی میباشد و به دلیل قطع ارتباط در یک لحظه که میتواند به دلیل افت ولتاژ و آمپر درون مدار بوجود آید و مشکل خاصی ندارد,

 

?برای تشخیص خطای دایم و موقت ?

✅زمانیکه چراغ چک روشن شد, باید ای سی یو یا کامپیوتر را با برداشتن سر باطری منفی به مدت یک دقیقه, ریست کنید, ?

 

?اگر چراغ چک خاموش شود خطای موقت بوده و مشکلی نیست,

?اگر با ریست چراغ چک خاموش نشد, خطای دایمی ثبت شده و با ید در اسرع وقت به تعمیرگاه رفته و توسط دستگاه عیب یاب(دیاگ ) مورد بررسی و تعمیر شود,

?اما چیزی مانند چراغ stope خطرناک بوده و بمحض روشن شدن باید خودرو را متوقف کرد, و مشکل را بررسی و تعمیر کرد.

کارشناسی فنی خودرو غرب تهران

 

کارشناسی فنی خودرو

 

خودروهای جدید به دلیل استفاده از سیستم‌های الکترونی

کی و قطعات برقی جدید نسبت به خودروهای قدیمی از تکنولوژی پیچیده‌تری برخوردار هستند. قطعات و سیستم‌های جدید مورد استفاده در این خودروها که اصطلاحا خودروهای انژکتوری نامیده می‌شوند به سه قسمت عمده تقسیم بندی می‌شوند که عبارتند از:

سنسورها، عملگرها و واحد کنترل الکترونیکی (ECU)

 

هر سنسور وظیفه خاصی برعهده دارد و با توجه به قابلیت‌های خاص خود در محل مورد نظر قرار می‌گیرد و اطلاعات لحظه به لحظه‌ای را از شرایط موتور به واحد کنترل الکترونیکی که به عنوان مغز سیستم می‌باشد فرستاده برای بهبود عملکرد موتور دستورات لازم را برای عملگرها ارسال می‌کند. تعدادی از مهم‌ترین سنسورهای مورد استفاده در خودروهای انژکتوری به شرح زیر می‌باشد:

سنسور دمای هوای ورودی (ATS)

این سنسور یک ترمیستور است که به تغییرات دما حساس است. مقاومت ال

 

کتریکی ترمیستور با افزایش دما کاهش می‌یابد. با کاهش دما افزایش می‌یابد و به این ترتیب سیستم کنترل خودرو در جریان دمای هوای ورودی به موتور قرار می‌گیرد.

در صورت سرد بودن دمای هوای ورودی به موتور واحد کنترل توسط پیش‌ گرم‌کن، هوا را کمی گرم‌تر می‌کند تا موتور در سرما راحت‌تر و سریع‌تر روشن شود.

زیرا هوای سرد چگالی بیشتری نسبت به هوای گرم دارد و نیاز آن به بنزین، در پاشش انژکتورها نسبت هوا و بنزین را تغییر می‌دهد. این سنسور یا روی منیفولد ورودی یا درون هواکش جاسازی شده است و محدوده کاری آن بین ۴۰ تا۱۵۰ درجه سلسیوس می‌باشد.

نفوذ احتراق ناقص به منیفولد هوا، کربن گرفتگی یا روغنی شدن منیفولد هوا باعث آلوده شدن نوک این سنسور می‌شود و سبب می‌شود واکنش آن نسبت به تغییرات دما کاهش یابد.

برای مشاوره و تماس با کارشناس کار با شماره 09100330230 تماس بگیرید.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست سریع کارشناس